ÜBUNG 1
Potrzebna będzie piłka plażowa.
Przebieg zabawy
Stajemy w kółku. Nauczyciel mówi: Ich bin np. eine Muschel . Ich bin am Strand i rzuca piłkę do kolejnego ucznia. Uczeń mówi: Ich bin (tutaj wybiera inną rzecz z plaży) ein Liegestuhl. Ich bin am Strand und sehe eine Muschel i rzuca piłkę do następnej osoby. Następna osoba mówi: Ich bin das Meer und bin am Strand. Ich sehe eine Muschel, einen Liegestuhl itd.
Viel Spaß am Strand
ÜBUNG 2
Rozdajemy karteczki uczniom, mogą powtarzać się. Uczniowie wymyślają dźwięk do swoich słówek.
Prosimy ich, żeby przedstawili nam słowo plus dźwięk. Np. Flip-Flops – klip-klap.
Potem prosimy o efekt zaciętej płyty. Uczniowie powtarzają cały czas słowo plus dźwięk.
Wariant 1
Robimy plażę- uczniowie rozchodzą się na wyznaczonej przestrzeni i cicho wypowiadają cały czas słowo plus dźwięk równocześnie. Nauczyciel przemieszcza się wśród nich. Uczeń w pobliżu, którego nauczyciel znajduje się, wypowiada swoje słowo plus dźwięk głośniej. Później może jedna osoba z klasy wcielić się w rolę spacerującego plażowicza.
Wariant 2
Tak samo jak w poprzedniej rundzie, tylko osoba przemieszczająca ma za zadanie znaleźć na plaży konkretną rzecz np. Flip-Flops – klip-klap. Osoba ta z zakrytymi oczami chodzi po plaży i wśród dźwięków stara się rozpoznać swój cel.
Wariant 3
Uczeń idzie przez plażę i stara się zapamiętać jak najwięcej rzeczy.
Wariant 4
Uczeń (może być też dwóch uczniów- będzie raźniej) chodzący po plaży dostaje kilka obrazków i stara się odnaleźć “słówka” z obrazka.
Na koniec zajęć można poprosić uczniów, żeby zapisali wszystkie słowa, które zapamiętali.
Inspirowałam się warsztatami prowadzonymi na zjeździe PSNJN w Łomży przez przedstawiciela organizacji – © Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży (PNWM) . Po zeskanowaniu kodu można pobrać ich broszurkę z innymi bardzo ciekawymi animacjami językowymi.
Zabawa jest przednia. Gorąco polecam.
Graliśmy w tę grę podczas wspomnianych warsztatów, z tą różnicą, że byliśmy miastem nie plażą.
ÜBUNG 3
Każdy uczeń otrzymuje jedną kartę pracy. Następnie chodzi po sali , zadaje pytania, żeby znaleźć osobę, do której pasuje informacja z jednej kratki bingo. Po znalezieniu jej zapisuje jej imię w kratce. Wygrywa uczeń, który będzie miał bingo jako pierwszy czyli 4 imiona w poziomie, pionie lub na ukos. W takiej sytuacji krzyczy: BINGO i kończymy grę.
Wskazówka: Każdego z uczniów możemy wpisać tylko raz. Zastanówcie się, czy istnieje potrzeba przypomnienia uczestnikom, w jaki sposób należy zadawać pytania.
ÜBUNG 4
LINKS ODER RECHTS? Entscheide.
TikTokowa gra. Przygotowałam dwa warianty. Do wyświetlania na tablicy interaktywnej lub wersja klasyczna czyli wydrukuj i zademonstruj.
Przebieg gry:
Uczniowie ustawiają się w rzędzie przed nami. Demonstrujemy po kolei karty (jest ich 11).
Uczestnicy jeden po drugim czytają kartę i wybierają, która wersja bardziej do nich pasuje. Tematem są ich wakacje. Jeśli np. wolą jeździć na rowerze niż czytać książki ( spójrz przykładowa karta poniżej), to mówią to i idą w lewo na koniec rzędu. Czekamy jak wszystkie osoby dokonają wyboru tzn. pójdą w lewo lub prawo i pokazujemy kolejną kartę.
Wersja do wydrukowania, przykładowe karty
ÜBUNG 5
Opisz swoje wakacje za a pomocą hasztagów #.
np. #sonne #immeerschwimmen
Następnie w parach uczniowie zadają sobie na wzajem pytania typu:
Warum steht hier #langweilig?
ÜBUNG 6
Opisz swoje wakacje. Zrób relacje lub post na Instagramie, ale na papierze.
Zadanie można zadać również w wersji cyfrowej np. jako zadanie domowe.
ÜBUNG 7
Deine Freunde haben in den Sommerferien viele Fotos ins Netz gestellt.
Schreib Kommentare zu den geposteten Fotos.
Comments are closed