Dzielimy klasę na pary. Zadania z stacji numer 5,6,7,8 uczniowie mogą wykonywać w czwórkach. Warto dać wybór kolejności wykonywania zadań i stacji, które odwiedzą. Nie zdążą odwiedzić wszystkich punktów.
Poza stacją 6 wszystkie stacje możemy wielokrotnie użyć, dlatego opłaca się wydrukować na papierze technicznym lub zalaminować.
STATION 1
Uczeń A nazywa po kolei pojazdy: np. Nummer 1 ist der Lastwagen itd. A drugi sprawdza jego odpowiedzi u siebie na karcie, na dole. Następnie zamieniają się rolami.
STATION 2
Podobnie jak w stacji jeden. Uczeń A nazywa po kolei miejsca w mieście: Nummer 1 ist die Kirche itd. A drugi sprawdza jego odpowiedzi u siebie na karcie, na dole. Następnie zamieniają się rolami.
STATION 3
Uczeń czyta opis miejsca znajdujący się po lewej i odgaduje o jakie miejsce chodzi. Drugi uczeń sprawdza u siebie na karcie, po prawej stronie, czy uczeń prawidłowo odpowiada. Można utrudnić uczniom lepszym i poprosić, żeby powiedzieli, gdzie to można zrobić.
-Hier kann man etwas essen. Das ist das Restaurant lub wariant drugi im Restaurant.
-Ja, das stimmt oder Nein, versuch noch einmal!
STATION 4
Uczeń czyta słowo lub zwrot po polsku i tłumaczy go na język niemiecki: np. Nummer 1 „prosto” ist geradeaus. Drugi uczeń sprawdza u siebie na karcie pod numerem jeden, po prawej stronie, czy uczeń prawidłowo odpowiada.
STATION 5
Uczniowie układają TRIMINO. Trzeba wcześniej wyciąć lub poprosić, żeby pierwsza para wycięła.
STATION 6
Uczniowie układają z liter wyrazy. W każdym płatku znajduje się jeden wyraz. Po odgadnięciu słowa z pierwszego płatka już będzie wiadomo jaka musi być litera w środku. Litera ze środka jest wspólną, brakującą literą ze wszystkich wyrazów kwiatka.
Następnie wymyślają kategorię do słów z każdego kwiatka.
STATION 7
Uczniowie tworzą wyrażenia po niemiecku, następnie szukają tłumaczenia polskiego. Wszystko wycinamy przed lekcją.
Comments are closed