shape
shape

Regulamin sklepu

  • Home
  • Regulamin sklepu

Regulamin sklepu internetowego 

§ 1

Postanowienia wstępne

wersja dla spółek cywilnych i jednoosobowych działalności gospodarczych

  1. Sklep internetowy e-deutsch, dostępny pod adresem internetowym www.e-de.pl, prowadzony jest przez Patrycję Doroszewską Olender prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Sharks Travel, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 584 151 31 95, REGON 221140247

wersja dla dokonujących sprzedaży na rzecz konsumentów i przedsiębiorców

2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu. 

§ 2

Definicje

  1. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. 

wersja dla spółek cywilnych i jednoosobowych działalności gospodarczych 

2. Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Sharks Travel, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 584 151 31 95, REGON 221140247

  1. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
  2. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
  3. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.e-de.pl
  4. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  5. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
  6. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
  7. Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
  8. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
  9. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  10. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
  11. Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą. Produkt ma charakter odpłatny, chyba że wskazano inaczej;
  12. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.

14. Produkt elektroniczny – treść cyfrowa, którą Klient otrzymuje w ramach zakupu, a która przybiera postać pliku elektronicznego. Format pliku zależny jest od zawartości materiału (np. e-book, inne materiały w formie pdf, audio/video);

15. Usługa cyfrowa – usługa pozwalającą Klientowi na: a) wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, b) wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi, c) inne formy interakcji za pomocą takich danych;

16. Oferta – propozycja zawarcia umowy zawierająca istotne elementy Produktu (m.in. opis produktu).

17. Towar z elementami cyfrowymi – towar zawierający treść cyfrową lub usługę cyfrową lub z nimi połączony w taki sposób, że brak treści cyfrowej lub usługi cyfrowej uniemożliwiłby jego prawidłowe funkcjonowanie.

18. Trwały nośnik – materiał lub narzędzie do przechowywania informacji, które pozwalają na dostęp do tych informacji w przyszłości (przez czas niezbędny do realizacji celów, jakim te informacje służą) i umożliwiają odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.

19. Szkolenie – organizowane przez Sprzedawcę, lub prowadzone wskazaną przez niego osobę, szkolenie znajdujące się w Ofercie. Szkolenie może mieć charakter: szkolenia online (webinarium) lub szkolenia stacjonarnego 

§ 3

Kontakt ze Sklepem

  1. Adres Sprzedawcy: 81-574 Gdynia, ul. Orna 9/1
  2. Adres e-mail Sprzedawcy: edeutsch.sklep@gmail.com
  3. Numer telefonu Sprzedawcy: 509544026
  4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 69 1140 2017 0000 4202 1237 5541
  5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
  6. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 10-19

§ 4

Wymagania techniczne

Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:

  1. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu …………………………….,
  2. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
  3. włączona obsługa plików cookies,,
  4. zainstalowany program FlashPlayer.

§ 5

Informacje ogólne

  1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta. 
  2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta. 

3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).

4.. Cena nie zawiera informacji odnośnie kosztów dostawy czy innych kosztów, które Klient zobowiązany będzie ponieść, a o których to kosztach będzie poinformowany przed złożeniem zamówienia.

5. Ceną obniżoną jest cena obowiązująca na skutek obniżenia ceny Produktu.

6. Najniższa cena to cena za Produkt, która obowiązywała przez 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Jeśli Produkt był oferowany przez okres krótszy niż 30 dni, najniższą ceną jest najniższa cena obowiązująca od dnia rozpoczęcia sprzedaży tego Produktu do dnia wprowadzenia obniżki.

7. Warunki realizacji umowy i zasady współpracy określają Regulamin oraz Oferta.

8. W przypadku Umowy obejmującej prenumeratę lub świadczenie usług na czas nieoznaczony końcową (ostateczną) ceną jest łączna cena obejmująca wszystkie płatności za okres rozliczeniowy.

§ 6

Zakładanie Konta w Sklepie

  1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych …………………………………………………………
  2. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
  3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
  4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.

§ 7

Zasady składania Zamówienia

1  Każdy Użytkownik Serwisu ma możliwość pobrania Materiałów udostępnianych w Sklepie bezpłatnie oraz złożenia Zamówienia na Materiały płatne oferowane w Sklepie. 

2. W celu złożenia Zamówienia należy: 

  1. zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
  2. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
  3. zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
  4. jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu email, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
  5. kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”/kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail,
  6. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca wyśle potwierdzenie jego otrzymania.
  7. zaakceptować Regulamin

2. Klient może złożyć zamówienie 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

3. Sprzedawca korzysta z usług Serwisu przelewy24 do oferowania płatności on-line.

4. Szczegółowe informacje o Materiałach, w szczególności ich opisy, parametry techniczne, format oraz ceny stanowią ofertę, w rozumieniu art. 63 Kodeksu Cywilnego. 

6. Sprzedawca w opisie Treści cyfrowych informuje Klienta o wymaganiach technicznych koniecznych do integracji Treści cyfrowych ze środowiskiem cyfrowym Konsumenta.

7. Dostęp do Treści cyfrowych jest udostępniany Klientowi niezwłocznie po otrzymaniu przez Sprzedawcę uiszczenia zapłaty za Treść cyfrową lub w innym terminie, wskazanym w opisie Treści cyfrowej.

8. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczać Treści cyfrowe zgodne z Umową.

9. Sprzedawca może stosować mechanizmy indywidualnego dostosowania cen w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji.Klient zostanie powiadomiony o takiej sytuacji  podczas składania Zamówienia. 

10. Zamówienie zostaje złożone Sprzedawcy przez Klienta w formie elektronicznej i jest równoznaczne z zawarciem Umowy o dostarczenie Treści cyfrowej w sposób ciągły będącej przedmiotem Zamówienia.

11. Po zawarciu Umowy Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki, przesyłając je na adres poczty elektronicznej Konsumenta.

12. Sprzedawca może również umożliwić Placówkom dydaktycznym metodę zapłaty, polegającą na odroczeniu terminu płatności. W tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Placówce dydaktycznej przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, zaś wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po skompletowaniu Zamówienia. Termin płatności zostanie indywidualnie ustalony pomiędzy Sprzedawcą a Placówką dydaktyczną. 

13. Po zawarciu Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej w sposób ciągły, Sprzedawca przesyła Klientowi, na wskazany w formularzu adres e-mail, link aktywny przez okres czasu wskazany w wiadomości elektronicznej, za pośrednictwem którego Klient ma możliwość pobrania Materiałów na swoje urządzenie. 

14. Umowa o dostarczanie Treści cyfrowych w sposób ciągły, zawierana jest na czas nieoznaczony do momentu pobrania przez Klienta Materiałów na urządzenie lub usunięcia Konta. 

15. Sprzedawca, z chwilą dostarczenia Treści cyfrowych, udziela Klientowi, który kupił lub bezpłatnie pobrał Materiały, niewyłącznej, niezbywalnej licencji do korzystania z Materiałów będących przedmiotem licencji bez ograniczenia czasowego. 

16. Klient  uprawniony jest do korzystania z Materiałów objętych licencją, o której mowa w pkt 15 powyżej wyłącznie w celach osobistych, bez możliwości wykorzystywania Materiałów w celach komercyjnych. 

14. Klient  nie jest uprawniony rozpowszechniać Materiałów objętych licencją lub wprowadzać ich do obrotu, a w szczególności oferować Materiały jako własny utwór. Materiały przeznaczone do nauczania młodzieży w ramach wykonywania zawodu nauczyciela bądź w innej formie mogą być rozpowszechniane przez Klienta wyłącznie w tym celu.

15. Sprzedawca uprawniony jest wypowiedzieć licencję, o której mowa w pkt 15 powyżej w przypadku naruszenia jej postanowień przez Użytkownika, po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaniechania naruszeń.

§ 8

Wykonanie umowy sprzedaży

Produkty elektroniczne

1.Przy zakupie Produktu obejmującego Produkt elektroniczny, dostęp do niego zostanie zapewniony Klientowi niezwłocznie po dokonaniu skutecznej płatności, nie później niż w ciągu 48 godzin, o ile Oferta nie stanowi inaczej.

2. Produkt elektroniczny będzie dostępny w ramach Konta Użytkownika lub zostanie wysłany na podany przez Klienta adres e-mail, z uwzględnieniem poniższych postanowień.

3. W przypadku Produktów, takich jak kursy lub inne produkty elektroniczne, gdzie materiały nie są dostępne od razu po zakupie z uwagi na ich specyfikę, będą one udostępniane stopniowo w kolejnych dniach kursu lub natychmiast, w zależności od tego, co określa Oferta.

4. W przypadku zakupu Produktu obejmującego dostęp do innych platform, lub transmisji na żywo (webinary/spotkania online), dostęp do tych miejsc zostanie przydzielony Klientowi niezwłocznie po zakupie lub w terminie zgodnym ze specyfiką i Ofertą.

5. Jeśli Klient nie może uruchomić udostępnionych plików lub materiałów, powinien skontaktować się ze Sprzedawcą.

6. Sprzedawca będzie informował Klienta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń niezbędnych do zachowania zgodności Produktu z umową.

7.  W przypadku świadczenia Usług w modelu subskrypcyjnym, w tym udzielania dostępu do produktów na czas określony, o ile nic innego nie wynika z Oferty:

  1.  Umowa jest zawierana na czas określony wskazany w zamówieniu, o ile nic innego nie wynika z Oferty i charakteru usługi;
  2.  W przypadku gdy umowa nie zostanie wypowiedziana najpóźniej do dnia poprzedzającego termin obowiązywania umowy, umowa zostanie automatycznie przedłużona na czas nieokreślony. Wypowiedzenie można złożyć na adres Sprzedawcy wskazany w Regulaminie bez podania przyczyny lub poprzez kliknięcie
  3. W przypadku umowy zawartej na czas nieokreślony możliwe jest jej rozwiązanie z ze skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego.
  4. Miesiąc dostępu należy rozumieć jako miesiąc kalendarzowy licząc od dnia dokonania skutecznej płatności.

Szkolenia

stacjonarne 

  1. Szczegóły dotyczące przeprowadzenia szkolenia ustalane są między Sprzedawcą a Klientem drogą telefoniczną lub elektroniczną 
  2. Terminy, miejsce oraz szczegóły uczestnictwa w Szkoleniu przesyłane są przez Sprzedawcę Klientowi  po przyjęciu faktury za Szkolenie.

      online

  1. Dostęp do Szkolenia jest możliwy w terminach i godzinach podanych przez Sprzedającego na wskazanej  platformie służącej do realizacji Szkolenia
  2. Dostęp  następuje przez podanie linku do Szkolenia. Link do Szkolenia  jest aktywny tylko w terminie wskazanym przez Sprzedającego.
  3. Wszelkie prawa autorskie do Szkoleń oraz materiałów edukacyjnych wykorzystywanych przy prowadzeniu Szkolenia stanowią własność Sprzedającego lub osób trzecich. Uczestnik szkolenia nie ma prawa nagrywania i powielania prezentowanych treści. Klient ma prawo z nich korzystać jedynie na potrzeby Szkolenia oraz w swojej pracy nauczycielskiej.
  4. Administrator ma prawo zablokować Uczestnikowi szkolenia dostęp do Szkolenia online lub odmówić wykonania Szkolenia na rzecz Uczestnika szkolenia w przypadku naruszania przez niego postanowień Regulaminu.

§ 9

Wymagane warunki techniczne

Aby korzystać ze Sklepu lub złożyć zamówienie, Klient musi posiadać:

  1. aktualną wersję przeglądarki internetowej obsługiwanej przez producenta z dostępem do Internetu (np. Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome);
  2. aktywne konto e-mail.

Aby korzystać z Produktów, Klient musi posiadać:

  1. aktualną wersję przeglądarki internetowej obsługiwanej przez producenta z dostępem do Internetu (np. Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome);
  2. aktywne konto e-mail;
  3. aktualne oprogramowanie do obsługi plików elektronicznych w formatach określonych w Ofercie (np. *.zip, *.pdf, *.mobi, *.pub, *.doc, *.docx, *.xsl);
  4. konto na platformie lub komunikatorze, jeśli Oferta przewiduje dostęp do platformy.
  5. Jeśli do korzystania ze Sklepu lub Produktów będą wymagane dodatkowe warunki techniczne, Klient zostanie o tym poinformowany przed skorzystaniem ze Sklepu lub złożeniem zamówienia na Produkt.

§ 10

Prawo odstąpienia od umowy

  1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi.
  3. W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony (subskrypcja), termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
  4. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
  1. Oświadczenie może być wysłane drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.

6. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy dotyczącej:

  1. świadczenia usług, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty, jeśli Sprzedawca w pełni wykonał usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu utraci prawo do odstąpienia od umowy, i to zaakceptował;
  2. Zgodnie z art. 38 pkt 13 ustawy o Prawach konsumenta, nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy. W związku z tym, Klient (nawet jeżeli jest Konsumentem) nie ma możliwości odstąpienia od umowy w przypadku Produktów, co do których, zostanie on poinformowany o ww. utracie prawa odstąpienia od umowy.
  3. towarów nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji Klienta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (tzw. towar na zamówienie);
  4. zawarcia umowy na drodze aukcji publicznej.

§ 11

Reklamacja i gwarancja

  1. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt wolny od wad.
  2. Użytkownik ma prawo złożenia reklamacji dotyczącej Zamówienia oraz usług świadczonych elektronicznie, o których mowa w paragrafie 2.
  3. Klient może złożyć reklamację: za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres edeutsch.sklep@gmail.com
  4. Reklamacja może być złożona na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu, skorzystanie z formularza nie jest obowiązkowe.
  5. W przypadku reklamacji dotyczącej Zamówienia, Sprzedawca zaleca Klientowi podanie w reklamacji informacji na temat przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju wady, daty jej wystąpienia oraz oczekiwanego sposobu rozwiązania problemu, czyli doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową, obniżenia Ceny lub odstąpienia od umowy. Takie informacje mogą przyśpieszyć proces rozpatrywania reklamacji. Powyższe zalecenia są jedynie sugestiami i nie wpływają na skuteczność złożenia reklamacji.
  6. Sprzedawca rozpatrzy reklamację i udzieli odpowiedzi w terminie do 14 dni od jej otrzymania. Jeśli Sprzedawca nie odniesie się do reklamacji w tym terminie, uznaje się, że reklamację uznano za zasadną.
  1. W przypadku odwołania Szkolenia (nieprzeprowadzenia go w ustalonym terminie), Klientowi przysługuje prawo do pełnego zwrotu ceny zapłaconej za dostęp, w ten sam sposób, w jaki dokonano płatności, lub na rachunek bankowy wskazany przez Klienta. Sprzedawca może zaproponować Klientowi nowy termin Szkolenia. Jeśli Klient zaakceptuje nowy termin, prawo do zwrotu, o którym mowa wcześniej, nie przysługuje.

§ 12

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z  pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
  1. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą. 
  2. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą. 
  3. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

§ 13

Dane osobowe w Sklepie internetowym

  1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
  3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być: 
  1. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
  2. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym. 

4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy. 

§ 14

Postanowienia końcowe

1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.

2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.

3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych. 

4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.